0
02126246958

ویدیویی دیدنی از خط تولید خودروی BMW X7 در کارخانه بی ام و آمریکا

در این ویدیو، کاربران و علاقمندان محترم می توانند خط تولید خودروی BMW X7 در کارخانه بی ام و آمریکا را از وب سایت عصر مواد مشاهده بفرمایند. در ادامه ویدیو نیز توضیحاتی در مورد مشخصات خودروی BMW X7 ارائه شده است.

 

ویدیو:

 


نام ویدئو به فارسی: خط تولید خودروی BMW X7 در کارخانه بی ام و آمریکا

 


نام ویدئو به انگلیسی (در یوتیوب):

 


زمان ویدئو: ۱۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه

 


فرمت ویدئو: MP4 با کیفیت ۴۸۰ و ۷۲۰

 


زبان: بدون کلام

 


زیرنویس:

 


دوبله:

 


اختصاصی عصر مواد:

 


مشاهده ویدیو:

 

 

 

 

لینک دانلود از آپارات:

حجم: ۶۲٫۷۵ مگابایت (کیفیت ۴۸۰) و ۱۰۷٫۹۶ مگابایت (کیفیت ۷۲۰)

 

 

 

 

 

 

 

 

توضیحات:

 

خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در ۲ دهه گذشته طرفداران بسیاری بین مشتریان پیدا نموده و اکثر شرکت های تولید خودروی جهان، ساخت نمونه هایی از این دست را در دستور کار خود قرار داده اند. در حال حاضر اکثر خودروسازان لوکس و حتی اسپرت نیز خودروهایی در این کلاس بدنه را در خط تولید خود قرار داده که اتومبیل هایی مانند بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga)، لامبورگینی اوروس (Lamborghini Urus)، پورشه کاین (Porsche Cayenne) و مازراتی لوانته (Maserati Levante) نمونه هایی از آن ها هستند.

 

شرکت ب ام و (BMW) آلمان نیز به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های ساخت انواع اتومبیل جهان، از اواخر قرن گذشته، با تولید BMW X5 به جمع تولیدکنندگان خودروهای SUV و رقابت با رقیب دیرین خود، شرکت مرسدس بنز (Mercedes Benz) پرداخته است.

 

BMW X7 به عنوان جدیدترین خودروی شاسی بلند ب ام و، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۹ از کارخانه BMW در کارولینای جنوبی آمریکا روانه بازار گردید. این خودرو مانند سایر تولیدات این برند آلمانی، از بالاترین کیفیت ممکن در ساخت و مونتاژ برخوردار است. این شاسی بلند BMW که با نام کامل ” X7 iPerformance” معرفی شده است، یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ با ۳ ردیف صندلی و در مجموع ۷ صندلی برای سرنشینان بزرگسال است.

 

 

 

 

 

بی ام و برای جبران زمان از دست رفته و عقب نماندن از رقبا، BMW X7 را طوری طراحی کرده است که بلافاصله با برترین خودروهای این کلاس رقابت کند. BMW X7 بزرگ‌ترین گریل را بین محصولات مختلف این شرکت دارد به طوری که گریل این خودرو ۹ اینچ از BMW X5 بزرگ‌تر است. ابعاد بزرگ این SUV هم بلافاصله بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدنه این خودرو ۹ اینچ نسبت به BMW X5 کشیده‌تر است و محور چرخ‌های آن هم ۵.۱ اینچ عریض‌تر است. این خودرو چند اینچ از BMW X5 ارتفاع بیشتری دارد. با این ابعاد این خودرو نسبت به رقیب اصلی‌اش مرسدس بنز کلاس GLS کمی بزرگ‌تر است. طراحی ظاهری BMW X7 خشن‌تر و عضلانی‌تر است، چراغ‌های باریک و کشیده جلو و گریل بزرگ آن به خوبی نشان می‌دهد که این خودرو متعلق به کلاس بزرگ‌تری نسبت به کراس‌اوورهای موجود در بازار است. بی ام و از طراحی شلوغ اجتناب کرده و خودرویی با ظاهر ساده طراحی کرده است. گلگیرها کمی برجسته‌تر هستند و به جای استفاده از خطوط حجم‌دهی، بی ام و به سراغ طراحی عضلانی‌تر بدون استفاده از این خطوط در بدنه خودرو رفته است.

 

BMW X7 برای هفت سرنشین طراحی شده است. دو صندلی جلو، سه صندلی عقب و دو صندلی دیگر در ردیف سوم در نظر گرفته شده است. خریداران می‌توانند صندلی‌های ردیف دوم بزرگ‌تری انتخاب کنند که به علت بزرگ‌تر بودن تعداد سرنشینان را به ۶ نفر کاهش می‌دهد. خریداران همچنین حق انتخاب بین گزینه‌های مختلفی برای رنگ و جنس صندلی دارند. داشبورد و کنسول میانی هم طراحی ساده‌ای دارند و خبری از شلوغی نیست.

 

 

 

 

 

 

بی ام و حتی در ارائه تیپ‌های مختلف X7 هم سادگی را در پیش گرفته و این خودرو در دو تیپ xDrive40i و xDrive50i عرضه می شود. موتورهای به کار گرفته شده در این خودرو قبلاً در BMW X5 به کار گرفته شده‌اند و عملکرد خوبی هم داشته‌اند. مدل ۴۰i مجهز به یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی است که یک توربوشارژر دوقلو دارد. این موتور ۳۳۵ اسب بخار و ۴۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ممکن است با توجه به بزرگی ابعاد این خودرو این موتور کمی ضعیف به نظر برسد و برای مقایسه باید گفت مرسدس بنز کلاس GLS مقدار ۴۴۹ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. به گفته بی ام و این موتور می‌تواند در ۵.۸ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب بگیرد که این نشان می‌دهد خریداران نباید نگران کم بودن شتاب این خودرو باشند. برای آن‌هایی که به دنبال یک تجربه قدرتمندتر هستند، مدل ۵۰i مجهز به یک موتور ۴.۴ لیتری V-8 مجهز به دو توربوشارژر است که می‌تواند ۴۵۶ اسب بخار نیرو و ۶۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با این موتور مدل ۵۰i می‌تواند ظرف مدت ۵.۲ ثانیه از صفر تا صد شتاب بگیرد، اما از سوی دیگر به دلیل سنگینی موتور V-8 وزن خودرو به بیش از ۲۵۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

 

هر دو موتور مجهز به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک هستند که تیون شده و تقویت یافته است تا کارآمدتر باشد و تعویض دنده روان و نرم صورت بگیرد. حداکثر سرعت BMW X7 در هر دو مدل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. قدرت در هر دو مدل به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. بی ام و X7 هم مانند خیلی از خودروها و شاسی‌بلندهای دیگر بی ام و از معماری منعطف CLAR استفاده می‌کند که عملکرد خیلی خوبی در جذب تکان‌های بدنه خودرو دارد و تاثیر زیادی روی راحتی سرنشینان می‌گذارد. سیستم تعلیق این خودرو که یک سیستم تعلیق هوای دو محوره است به صورت خودکار ارتفاع سیستم تعلیق را بر اساس وضعیت جاده تنظیم می‌کند. البته راننده می‌تواند خود از طریق نمایشگر لمسی موجود ارتفاع خودرو و عملکرد سیستم تعلیق آن را تنظیم کند. دو حالت رانندگی اسپرت و راحت برای این خودرو در نظر گرفته شده که هر کدام تاثیر محسوسی روی نحوه عملکرد خودرو دارند. در حالت اسپرت خودرو بیشترین قدرت را دارد و شتاب بیشتری دارد و در حالت راحتی، تمرکز خودرو روی نرمی و راحتی سواری با آن است.

 

 

 

 

 

 

 

ویدیوهای مشابه:

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه