0
02126246958

ساخت پروانه پمپ از ورق استیل با جوشکاری لیزر + ویدیو

ویدیو:

 


نام ویدئو به فارسی: ساخت پروانه پمپ از ورق استیل با جوشکاری لیزر

 


نام ویدئو به انگلیسی (در یوتیوب):

 


زمان ویدئو: ۱ دقیقه و ۴۸ ثانیه

 


فرمت ویدئو: MP4 با کیفیت ۴۸۰ و ۷۲۰

 


زبان: بدون کلام

 


زیرنویس:

 


دوبله:

 


اختصاصی عصر مواد:

 


مشاهده ویدیو:

 

 

 

 

 

لینک دانلود از آپارات:

حجم:  ۸ مگابایت (کیفیت ۴۸۰) و ۱۶٫۸۵ مگابایت (کیفیت ۷۲۰)

 

لینک دانلود از یوتیوب:

حجم: ۲۰٫۴ مگابایت (کیفیت ۷۲۰)

 

 

 

 

 

 

 

 

توضیحات:

 

لیزر یک دسته اشعه موازی شده و پیوسته از جنس نور است که تمام آن ها دارای طول موج واحدی هستند. این امواج نوری چگالی توانی بالاتری نسبت به امواج نوری خورشید دارند و می توانند در یک نقطه بسیار کوچک متمرکز شوند. هر چه اشعه ها موازی تر و پیوسته تر باشد در نقطه کوچک تری می تواند متمرکز شود و انرژی حرارتی بیشتری نیز تولید می کند. این ویژگی اشعه لیزر باعث استفاده از آن در جوشکاری شده است. در فرایند جوشکاری با اشعه لیزر به کمک حرارت حاصل از برخورد اشعه نوری به یک سطح، یک منطقه مذاب و یک به هم آمیختگی از مواد ایجاد می شود که پس از انجماد، یک منطقه جوش بسیار کوچک و باریک با راندمان اتصال بسیار بالا بین مواد ایجاد می کند.

 

دستگاه های تولید کننده پرتوهای لیزری تقویت کننده هایی هستند که با تحریک کردن یک محیط فعال کار می کنند. محیط فعال مجموعه ای از اتم ها، مولکول ها و یا یون هایی است که به حالت جامد، مایع و گاز بوده و وقتی تحریک می شوند پرتوهایی از جنس نور (فوتون) منتشر می کنند. مایعات و جامدات به کمک نور یک لامپ فلاش و گازها به کمک تخلیه الکتریکی تحریک می شوند. برای تولید اشعه لیزر ضروری است که اشعه های خارج شده در اثر تحریک به کمک طراحی و تعبیه یک اتاقک تشدید کننده به صورت کاملاً موازی درآیند. محیط تحریک کننده ای که در جوشکاری و برشکاری استفاده می شوند، معمولاً به حالت جامد و گازی است. سه نوع اصلی لیزر حالت جامد عبارتند از: لیزر یاقوت، لیزر شیشه نئودایمیوم و لیزر سنگ آذرین ایتریوم آلومینیوم حاوی نئودایمیم (Nd:YAG). محیط تحریک کننده گازی نیز اغلب گاز CO2 است. برای این که گاز CO2 به عنوان ماده تولید کننده لیزر نقش خود را به درستی ایفا کند مقدار کمی از گازهای هلیوم و نیتروژن در فشار حدود ۵۰ میلی بار به آن اضافه می شود.

 

دو نوع فرایند جوشکاری با لیزر صنعتی وجود دارد: با هدایت محدود و با نفوذ عمیق. این دو تکنیک به فلز پر کننده نیازی ندارند و از ماده اصلی به عنوان پر کننده استفاده می شود. در فرایند جوشکاری لیزر با هدایت محدود، فلز در سطح خود پرتو لیزر را جذب می کند. قسمت زیرین سطح کاملاً توسط هدایت حرارتی گرم می شود و در معرض تابش مستقیم اشعه لیزر قرار نمی گیرد. در این روش از لیزرهای با توان متوسط کمتر از یک کیلو وات استفاده می شود. روش جوشکاری لیزر با نفوذ عمیق کاربرد بیشتری دارد و به لیزر با انرژی بالا نیاز دارد. این روش یک تکنیک جوشکاری ذوبی سوراخ کلیدی است که از چگالی توان بسیار بالا استفاده می کند و در آن، با برخورد پرتو به سطح قطعه، انرژی زیاد پرتوهای لیزری باعث بخار شدن قسمتی از فلز در محل اتصال و ایجاد یک سوراخ کلید در مرکز حوضچه مذاب می شود. با حرکت لیزر در مسیر اتصال یا حرکت قطعات زیر دسته پرتو لیزری، سوراخ کلید در راستای اتصال حرکت کرده و پس از انجماد، اتصال جوشی تکمیل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه:

 

 

 

ارسال دیدگاه